Dlaczego warto mieć mobilną wersję strony www?

Aktualności

Popularność mobilnego internetu rośnie w siłę. Jak wynika z badań Customer Connection System, już co piąty Polak łączy się z siecią za pomocą telefonu komórkowego, zaś trend ten wzmacnia atrakcyjna cenowo oferta większości operatorów, proponujących tego typu usługi. Co więcej, według najnowszych prognoz, sprzedaż smartfornów na rynku krajowym w tym roku wyniesie aż 5,4 mln. Wobec powyższych argumentów warto więc rozważyć dostosowanie własnej witryny www do wersji mobile.

Coraz więcej portali internetowych, serwisów, sklepów online oraz firm wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Internautów, skłaniając się do tworzenia aplikacji  działających w ramach mobilnego Internetu. Tradycyjne strony w większości przypadków nie nadają się dla użytkowników telefonów komórkowych – wielkość wyświetlacza urządzenia mobilnego różni się od przekątnej monitora, stąd wyświetlona na komórce witryna może charakteryzować się niespójnością pod kątem układu elementów i grafiki.

Dodatkowo aplikacje flashowe czy JavaScript mogą błędnie funkcjonować w przeglądarce urządzenia mobilnego, lub w ogóle się nie wyświetlą. Pewne ułatwienie stanowią tu przeglądarki, takie jak Opera Mini, które kompresują stronę przed wysłaniem na urządzenie mobilne. Mimo to, nie ma jednak gwarancji, że witryna wyświetli się właściwie oraz że zawarte na niej informacje będą czytelne dla użytkownika.

Problem stanowi również transfer danych – zdjęcia, obrazki, czy skrypty umieszczone na tradycyjnej stronie www obciążają transfer, zmuszając użytkownika na długie oczekiwanie na załadowanie się strony oraz wykorzystując limity na przesyłanie danych.

Jakie cechy powinna mieć więc strona mobilna?

Podstawowe dwa warunki, jakie powinna spełniać strona w wersji lajt to szybkość ukazywania informacji oraz sprawna komunikacja. W związku z tym witryna powinna być zaprojektowana w taki sposób, by zapewnić czytelność najważniejszych informacji, prezentując je na topie.

Jej zawartość musi być usystematyzowana tak, by użytkownik w miarę szybko mógł się po niej poruszać, bez konieczności częstych zmian widoku ekranu. Warto pamiętać, że użytkownik mobilny zazwyczaj korzysta z Internetu w celu znalezienia konkretnych danych, więc strona www musi być przystosowana do potrzeb użytkowników smartfonów. Podstawowe informacje w przypadku stron firmowych to oferta, dane kontaktowe, mapa oraz misja firmy.

Wersja lajt dodatkowo powinna ściągać minimalne ilości danych, tak by niepotrzebnie nie obciążać transferu. Poprzez optymalizację parametrów, mniejszą wagę oraz układ dostosowany do wielkości wyświetlaczy telefonów komórkowych, strona w wersji mobile ładuje się szybciej, a nawigacja jest wygodna, prosta oraz intuicyjna.

Zamów wycenę
Bioderma TPN Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Gossard Uniwersytet Jagieloński w Krakowie Ernst & Young Megapunkt Dobry Płatnik Alcar Benus Opcom Pride&Glory Point4Art Drawieński Park Narodowy Krakowska Szkoła FIlmowa Diskus Studio Nobis Kopalnia Soli Wieliczka NCS Mestemacher Futbolowo Grupa Adweb